joi, 5 iulie 2012

Jacuzzi in raul Strei, judetul Hunedoara

"Jacuzzi" in raul Strei

Raul Strei afluent al raului Mures

Acum vreo 2-3 zile am fost cu cativa prieteni la Strei sa ne racorim si am experimentat ceva nou. Cu o cordelina de alpinism intinsa si ancorata intre un copac de pe marginea apei si o "stanca" care iesea din apa raului Strei am experimentat un fel de jacuzzi natural :). Stanca este oarecum impropriu spus, mai exact un fel de minibaraj de regularizare a apei Strei, pe care in timp apa l-a spart, creind in acest fel senzatia de stanci naturale, care fac oarecum parte din apa raului... Se mai observa doar inceputul si sfarsitul minibarajului, care te faci sa poti reconsitui, in minte cum arata odata, in forma initiala acest minibaraj. 

 Jacuzzi cu cordelina pe raul Strei

Revenind la experienta avuta. Aceasta senzatie de jacuzzi este chiar interesanta. Dupa cum am spus, unul dintre prietenii mei, care mai experiementasera aceasta senzatie de cateva ori inainte, cu experienta in alpinism, au intins cordelina, au ancorat-o zdravan si pe urma am intrat in apa raului. Exista ca un fel de golfulet in portiunea aleasa de noi si se creaza cateva minivartejuri mai mici urmand ca pe o portiune intre aceste vartejuri mai mici si unele un pic mai mari spre mijlocul Streiului, apa este mai lina. Pe aici am intrat noi. Am intrat in punctul oarecum mai mort creat de miscarea apei si ne-am apropiat de capatul de cordelina ancorat pe partea cu stanca, cea din apa. De aici senzatia creata de caderea apei de pe aceste pietre este deosebita daca se asezi perpendicular cucordelina. Se creeaza un efect de jacuzzi natural. Aceasta experienta este insa unca nerecomandata decat celor un pic mai temerari.

Cateva detalii despre raul Strei, informatii preluate de pe site-uri externe.
Raul Strei este un curs de apa, afluent al raului Mures. Cursul superior al raului Strei, (se formeaza in) amonte de Baru, mai este cunoscut sub denumirea de Raul Petros. Se formeaza la confluenta dintre bratele Paraul Cald si Paraul Rovinei. 

Completare proprie - este mai mic la baza, mai tumultos si cu apa rece de munte. In paranteza fie spus acum doi ani am facut un traseu cu bicicletele si am vazut exact de unde izvoreste acest rau. Pe traseu devine un rau in adevaratul sens al cuvantului, rau pe cursul caruia s-au creat si diguri de regularizare si minihidrocentrale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu